Lördag

Tog oss en liten sovmorgon idag. Efter frukosten gick vi ut för en liten promenad. Det var väldigt skönt! Lite kyligt men med solen i ansiktet, känns overkligt i januari !? Inte för jag klagar, men lite snö hade ju inte gjort något. Kändes bra att komma ut och röra på mig trots foglossning. Faktiskt så kändes det som det gick över lite när jag blev varm i kroppen. Hoppas att vi kan få det till någon sorts vana då vi båda mår bra av att röra på oss. 

Nu sitter jag på jobbet, ensam med hemlängtan.. I vanlig ordning. Jobbar dygnspass, tråkigaste någonsin. Nu när man är i själva uppstarten av att bli en familj så cirkulerar många olika tankar. Och man till i med ändrar åsikt med saker man trodde man skulle vara nöjd med. En sak jag tänkt mycket på är att jag som tyckt och fortfarande tycker att skift är både bra o skönt att jobba. Men känner mer o mer att ett yrke som inte kräver kvällar o nätter skulle sitta fint. Trots att lönen har en tendens att bli lite bättre då. Kvällarna är ganska heliga för mig och kommer säkert bli det ännu mera när man har en liten familj. Men alla tycker såklart olika, det är ju det fina här i världen 😉. Vi får se vad framtiden har att ge. 
Har läst igenom en liten hög med gravidtidningar, många råd och tips blir det. Man försöker komma ihåg vad man läst men det känns i princip omöjligt. Också många inslag om gravidoutfits som  får mig att känna mig bra lodig. Mjukiskläder hemma, mjukiskläder på jobbet. Haha! På ett sätt längtar jag att kunna dra på mig ett par jeans och en fin top. Misstolka mig inte! Jag älskar på många sätt att vara gravid men visst saknar man vissa saker som man inte riktigt kan få just nu.  

Ska försöka ta och sova snart så det blir söndag kl 14 snart så jag får åka hem. 






Kommentera här: