Hjärta

Den här morgonen började lite kaosartat med kräks och svimningskänsla (från oss båda?!). Förstår inte var detta kom ifrån. Hur som helst sitter jag just nu i soffan med två hårda mackor med förmoligen lite för mycket smör på och räkor och min tekopp som är i storlek som en skål. Sitter och funderar på vad vi hunnit upplvet hitills.
Som t.ex. idag har vi varit hos BM och lyssnat på hjärtljudet som var perfekt, lät som en liten galopperande häst. 
Mätt magen och lämnat både blod- och urinprov. Allt såg jättebra ut. Inga avikelser och behöver inte äta något extra järn eller liknande. Förutom Levaxinet givetvis. Känns väldigt glad och nästan befriande då man hinner hitta på många tokiga ideer i huvudet och som alltid av någon konstig anledning förväntar sig det värsta. 
Men nope! Ibland ska man väl få ha tur med, både jag och bäbis är i tiptop form, hoppas innerligt att det håller sig så fram till BF. Igår fick vi se bild på det senaste tillskottet inom våran kompisskara. Så himla fin! 
Det får en att tänka och undra hur våran lilla buse där inne ser ut.Och såklart längta till vi får träffa han/hon. 
Och kanske börjar fundera en del på förlossningen, hur ska det gå och vad kommer hända. Vad kommer man tänka och känna. Som tur är så är det föräldragrupp igen redan i morgon och då ska vi prata om just förlossning, känns bra för då kanske man inte behöver fundera så mycket över det senare. Känner mig inte rädd eller orolig i alla fall.. än så länge. Fick även med oss mödraskapsintyget hem så jag kan ta tag i försäkringskassan någon gång. Om jag behöver ta ut någon havandeskapspenning och börja räkna på föräldradagarna. 
 
Efteråt åkte vi till lilla Cafeet i Vingåker där Emil bjöd mig på fika, semla och lite kaffe. 
Gud så gott! Semlor är nog bland det godaste jag vet! 
Vi satt där en lite stund och pratade om allt mellan himmel och jord. Nu är han och jobbar och jag försöker vila lite innan det är dags för mig att bege mig till mitt jobb. Eftermiddag natt förmiddag, ingen fröjd precis. Men känns faktiskt helt ok då man är som i ett sorts glädjerus efter att fått veta att allt är fint så det mesta känns rätt så lätt nu. 
 
 

Kommentera här: